fira de turisme

fira de turisme TUR Les fires de turisme són els grans aparadors on les empreses turístiques receptores mostren els seus productes tant a les empreses emissores com al públic en general, per la qual cosa s’aconsegueixen dos objectius alhora: per una banda, s’afavoreixen els contactes directes entre ambdós sectors i es dóna un impuls per iniciar, incrementar o conservar les relacions comercials i per l’altra, despertar l’interès dels futurs clients cap a la destinació que es promociona.

Una de les fires turístiques més important d’Europa és Fitur, que amb tota probabilitat ocupa el segon lloc, després de la Internationale Tourismus Börse (ITB) de Berlín.

Les Pitiüses sempre han estat representades a les fires més destacades, encara que aquesta presència s’ha incrementat des que Balears té les competències de turisme i més encara, des que el Consell té les competències i finança bona part de les despeses que ocasiona aquesta assistència.

Per tal de veure reflectida la importància que es dóna a l’assistència a fires turístiques, l’any 2001 el Foment de Turisme de l’illa d’Eivissa, en representació del Consell va assistir a les següents fires: Reiseliv Oslo, de l’11 al 14 de gener; Salon du Tourisme de Toulouse, del 12 al 14 de gener; Matka, Helsinki, del 18 al 21 de gener; Ferie 2000, Copenhaguen, del 26 al 28 de gener; Fitur, Madrid, del 31 de gener al 4 de febrer; Borsa Internazionale del Turismo (BIT), Milà, del 14 al 18 de febrer; ITB, Berlín, del 3 al 7 de març; Seatrade Cruise Shipping Convention, Miami, del 5 al 9 de març; Resismarkt, Bruges, 10 i 11 de març; Dia d’Espanya Oficina Española de Turismo (OET), París, 13 de març; Salon de Vacances, Brussel·les, del 22 al 26 de març; Tur, Gotemburg, del 23 al 26 de març; Saló Internacional del Turisme a Catalunya (SITC), Barcelona, del 29 de març a l’1 d’abril; Expovacaciones, Bilbao, del 17 al 20 d’abril; Spanish Tourism Exchange for Professionals (STEPS), Londres, 6 i 7 de juny; Fira Nàutica de Gènova, 22 de setembre; Top Resa, Deauville, 22 i 23 de setembre; World Travel Market (WTM), Londres, del 13 al 16 de novembre; Touristik & Caravanning, Leipzig, del 22 al 26 de novembre; Intur, Valladolid, del 23 al 26 de novembre; Reisemarkt, Colònia, del 30 de novembre al 2 de desembre. A més d’aquesta presència, també es va enviar material promocional a 16 fires més.

Unes altres formes de realitzar trobades entre empreses emissores i receptores, són les presentacions de fullets organitzades pels grans operadors turístics, que a manera de minifires faciliten als hotels contractats que muntin petits estands on s’atenen especialment les agències venedores. Finalment, cal apuntar els work-shops, en els quals els hotels assistents munten estands per atendre la premsa i els mitjans informatius especialitzats i les agències prèviament interessades pels seus productes; és una de les manifestacions més professionalitzades i més efectives per a les empreses hoteleres que hi assisteixen. Aquesta és la forma característica de promoció dels Estats Units d’Amèrica, on no existeixen grans operadors turístics; el work-shop més important és el que s’organitza a Chicago, tant pels contactes amb agències com fonamentalment pels congressos i viatges d’incentius que s’hi poden contractar. [ErRF]


Descàrregues

 Descarregar veu en format pdf

Col·laboradors


Bústia de suggeriments

L'Enciclopèdia d'Eivissa i Formentera en línia creix cada dia gràcies a la participació de gent com tu. Pots col·laborar-hi suggerint millores en la redacció d'alguna veu, afegint-hi fotografies o enviant-nos el teu comentari. Segueix el següent enllaç per deixar-nos la teua aportació: Bústia de suggeriments