Serradilla Muñoz, José Vicente
Serradilla Muñoz, José Vicente (Jaraíz de la Vera, Càceres 1943) SOC Llicenciat en filosofia i lletres i en comunitats europees.
S’inicià en el periodisme com a corresponsal de l’agència Logos a Roma. La dècada dels anys vuitanta va treballar com a redactor de Diario de Ibiza, a la vegada que exercia de corresponsal de Logos i com a periodista independent per a diverses revistes.
Impartí classes de màrqueting a l’Escola de Turisme d’Eivissa i fundà una escola d’hostesses.
El 1990 es traslladà a viure a Extremadura, on continuà amb diversos negocis d’hostaleria, periodisme i amb investigacions sobre personatges i etnografia de la seua terra.
El 1988 publicà Periodismo en Ibiza, anàlisi de cent quaranta anys de premsa a les Pitiüses, que va ser l’obra guanyadora del Premi Biennal d’Investigació Consell Insular (1986). El 1998 publicà El francés de la Cala. París 1914-Ibiza 1936, biografia novel·lada de Raoul A. Villain, fanàtic nacionalista francès que el 1914 assassinà el polític Jean Jaurès . L’autor hi narra la trajectòria i la persecució que Villain va patir per part dels maçons francesos i la seua enigmàtica mort a Sant Vicent de sa Cala, l’estiu de 1936, on s’havia refugiat tres anys abans.
El 2020 tornà a publicar una obra sobre el mateix tema: Villain, el loco del puerto. Asesino de Jean Jaurès (París, 1914-Ibiza, 1936). [FCC]
Descàrregues
